23 Şubat 2012 Perşembe

TEMİZ İNSAN, TEMİZ ÇEVRE

Nasıl bir toplumuz anlamak zor. Geçen sabah işe gelirken araba da sakız açtım. Yanımdaki iki kişiye de uzattım. Ben sakızın çöpünü cebime koydum, diğer ikisi sırasıyla camlarını açıp sakız çöpünü camdan dışarıya attılar. Şok oldum ikisi de bilinçli kişiler. Neden şok oluyorum ki olmamam lazım aslında. Toplumumuzda çevre bilinci diye bir şey yok. Hal bu ki ilkokul 1. sınıftan başlayıp tüm öğrenim hayatımız süresince öğretilir. Yerlere çöp atmayın, yerlere tükürmeyin, vs. daha nicesi. İnsan ilk önce kendini yetiştirmeli ki çocuklarına da aynı bilinci aşılasın. Anlamak çok zor. Ben hiçbir şekilde çöpümü sokağa atmam. Çantama, cebime koyarım. Etrafıma da hep bu şekilde anlatırım. Hele birde sigarasını arabasında içip izmaritlerini küllüğünde biriktirip toplu halde yollara atanlar, size sesleniyorum. Rüzgar öyle bir esse ki o arabadan attığınız izmaritler yüzünüze yüzünüze çarpsa. Ne güzel olur. Kendi etrafları, evleri, arabaları, ofisler, temiz olsun da gerisi önemli değil nasılsa, başka bir gezegende yaşıyor kendisi., geleceği düşünmeden. Çevre bilinci edinilmeli bence nasıl bilmiyorum ama özellikle bayanlar sanki daha dikkatli olmalı bu konuda. Geleceği biz anneler şekillendiriyorsak eğer sorumluluklarımızı bilmeliyiz. Parklar, bahçeler aynı şekilde, adım başı bir çöple karşı karşıyayız. Ben yazın kızımla parka gittiğimde bile poşet götürürüm ve kendi çöplerimizi +etrafımdaki çöpleri toplarım ama nereye kadar. Acaba ne zaman daha duyarlı bir toplum oluruz merak ediyorum.
Artık belediyeler bile evlerimize kadar poşetler bırakıyor geri dönüşüm olabilecek herşeyi kapımızdan alıyorlar. Bu kadar kolaylığa  rağmen önemsemeyen çok kişi tanıyorum. En azından ben sorumluluklarımın bilincindeyim o yüzden içim rahat.


2 yorum:

Blog sahibi değilseniz adı/url seçeneğini seçip ad kısmına adınızı veya rumuzunuzu yazıp url kısmını boş bırakarak yorum gönderebilirsiniz.