13 Haziran 2012 Çarşamba

İÇ BAKLALI ENGİNAR




Enginarın en leziz hali desem abartmış olmam. Dondurucuya kış için atmaya başladım bile. Enginarın her türlüsünü severim ama iç baklalı enginar çok lezzetli oluyor. Eşim dereotu sevmediğinden kullanmadım ama asıl tadı dereotuyla tamamlanıyor.

Malzemesi ;
4 adet orta boy enginar,
1 adet kuru soğan,
300 gr. iç bakla,
2 adet limon,
2 adet küp şeker,
göz kararı tuz.

Soğanları minik minik doğrayıp, zeytinyağın da kokusu gidene kadar kavuruyoruz. Baklaları ilave edip 1-2 dk. daha kavuruyoruz. Enginarları yerleştirip aynı hizaya gelecek kadar su ilave ediyoruz. 2adet sıkılmış limon suyunu, tuzunu ve şekerini ilave edip, kaynadıktan sonra altını kısarak baklalar yumuşayana kadar pişiriyoruz.

Not : Baklaları ben pişirmeden önce kabuklarını soyuyorum, pişirdikten sonra soymak pek içime sinmiyor.
        Biz mayhoş sevdiğimizden 2 adet limon kullanıyorum normalinde yarım ya da bir adet yeterli gelebilir.
        Altını kapatınca ince doğranmış dereotu ilavesi yaparsanız daha da leziz olur.

Afiyet Olsun :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog sahibi değilseniz adı/url seçeneğini seçip ad kısmına adınızı veya rumuzunuzu yazıp url kısmını boş bırakarak yorum gönderebilirsiniz.